Kieno krikštą turi tu?
Apaštalų darbų 18-19 skyriuose yra pasakojama pora įdomių įvykių.
18 pabaigoje skaitome:
24 ...vienas žydas, vardu Apolas, kilęs iš Aleksandrijos, atvyko į Efezą. Tai buvo iškalbingas vyras, puikiai išmanantis Raštus. 25 Jis buvo pamokytas Viešpaties kelio, kalbėjo su užsidegimu ir rūpestingai mokė apie Jėzų, nors tepažinojo Jono krikštą. 26 Jis drąsiai ėmė skelbti sinagogoje. Išgirdę jį kalbant, Priscilė ir Akvilas pasikvietė pas save ir nuodugniau išaiškino jam Dievo kelią.
Tikintysis mokino apie Jėzų, gerai išmanė Raštus, buvo sėkmingas savo veikloje, bet pažinojo tik Jono Krikštytojo krikštą. Įdomus faktas. Akvilas su Priscilė turėjo jam paaiškinti nuodugniau Kristaus kelią.
Tačiau tai dar ne viskas. Kito skyriaus pradžioj skaitome:
1 Apolui būnant Korinte, Paulius keliavo aukštumomis ir atvyko į Efezą. Ten jis užtiko kelis mokinius ir 2 paklausė: „Ar, tapę tikinčiaisiais, gavote Šventąją Dvasią?“ Jie atsakė: „Mes nė girdėti negirdėjome, kad yra Šventoji Dvasia.“ 3 Jis klausė toliau: „Tai kokį krikštą jūs esate priėmę?“ Jie atsakė: „Jono krikštą.“ 4 Tada Paulius paaiškino: „Jonas krikštijo atsivertimo krikštu, ragindamas žmones tikėti tą, kuris ateis po jo, būtent Jėzų.“ 5 Tai sužinoję, jie buvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardan. 6 Paskui Paulius jiems uždėjo rankas, ir ant jų nužengė Šventoji Dvasia. Jie ėmė kalbėti kalbomis ir pranašauti. 7 Iš viso jų buvo bene dvylika vyrų.
Nu va. Šiose vietose rutuliojama įdomi tema apie skirtingus krikštus. Kas galėtų apie tai pamanyti, kad jau tais laikais požiūris į krikštą buvo skirtingas.
Mūsų laikais kunigai žmones krikštyja skirtingais tikslais, o tikintieji krikštui suteikia skirtingą reikšmę ir simboliką. Šioje vietoje matome, kad Jono krikštas buvo - atgailos krikštas. Kitaip sakant krikštas nuodėmėms atleisti. Teko girdėti, kad kai kurios krikščioniškos kryptys (pvz katalikų, galbūt ortodoksų) taip pat krikštyja vaikus nuodėmėms atleisti. Tai.. nejaugi jų krikštas - tai Jono krikštas?
Mūsų, evangeliškos bendruomenės į krikštą žiūri kaip į mirties ir prisikėlimo naujam gyvenimui simbolį, pasižadėjimą Dievui tarnauti švarią sąžine iki gyvenimo pabaigos. Būtent tokią krikšto, Jėzaus Kristaus krikšto aiškinimą randame Pauliaus laiškuose.
4 Taigi krikštu mes esame kartu su juo palaidoti mirtyje, kad kaip Jėzus buvo prikeltas iš numirusių Tėvo šlovinga galia, taip ir mes pradėtume gyventi atnaujintą gyvenimą. (Rom 6)
Todėl žmonės, kurie pradeda lankytis mūsų bendruomenėse kartais prašo juos pakrikštyti iš naujo, kad jie galėtų sąmoningai priimti Jėzaus krikštą.
O kieno krikštu pakrikštytas tu? Jono ar Jėzaus?
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą